Zgodnie z obowiązującymi przepisami, podmiot zatrudniający czyli:
ma obowiązek zawarcia umowy o zarządzanie PPK w odpowiednim terminie. Jeżeli podmiot zatrudniający nie dopełni swojego obowiązku, PFR wzywa go do zawarcia takiej umowy.
Przepisy, które weszły w życie 15 października br., umożliwiają PFR przekazanie wezwań do zawarcia umowy o zarządzanie PPK za pośrednictwem PUE ZUS.
W związku z tym, od 18 listopada na PUE ZUS, na profilach płatników składek (podmiotów zatrudniających), którzy nie podpisali umowy o zarządzanie PPK, będą zamieszczane wezwania z PFR, w których treści znajdzie się:
Podmiot zatrudniający powinien to zrobić w ciągu 30 dni od dnia otrzymania wezwania. Lista instytucji finansowych zarządzających PPK dostępna jest na stronie internetowej https://www.mojeppk.pl/wezwania
Link do formularza znajduje się w wezwaniu. Do formularza podmiot zatrudniający może zalogować się na stronie internetowej wezwania-ppk.pfr.pl za pomocą NIP i TOKENU podanych w treści wezwania.
Wezwanie do zawarcia umowy o zarządzanie PPK zostanie umieszczone w roli Płatnik w menu bocznym „Dokumenty i wiadomości” > „Skrzynka odbiorcza” okno „Lista dokumentów odebranych”.
Plik z pismem z PFR nie wymaga potwierdzenia odbioru. O zamieszczeniu wezwania na PUE ZUS, zainteresowani zostaną powiadomieni mailem lub SMS-em.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie odpowiada za treść wezwań ani za obsługę umów o zarządzanie PPK, dlatego podmioty, które otrzymały wezwanie i mają w związku z tym wątpliwości lub potrzebują pomocy, powinny kontaktować się z Infolinią PFR pod nr (22) 703 43 63.
Infolinia jest dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 17.00.
Źródło: ZUSPoprzednia
Następna