- W wielu miejscach w mieście pozostawiane są bez ładu hulajnogi elektryczne. Ponadto użytkownicy hulajnóg poruszają się z dużymi prędkościami po miejscach, gdzie jest wzmożony ruch pieszy. W kilku miastach w Polsce zawarto już porozumienia z operatorami hulajnóg elektrycznych celem ograniczenia ich prędkości oraz wyznaczenia miejsc, gdzie mogą być odstawiane - zwracał uwagę Damian Grzeszczyk, szef komisji skarg i wniosków.
Jednocześnie zaapelował do rządzących w mieście o zawarcie porozumienia z operatorem „jednośladów“ celem m.in. ograniczenia prędkości w ścisłym centrum miasta oraz wyznaczenia miejsc, w których będzie można wyłącznie pozostawić hulajnogę. Dopytywał także czy od porzucanych w ciągu pasa drogowego hulajnóg pobierane są jakieś opłaty.
W odpowiedzi Miejski Zarząd Dróg zwraca uwagę, że brak szczegółowych regulacji prawnych związanych z użytkowaniem tego typu sprzętu w przestrzeni publicznej powoduje, iż zarówno samorządy, jak i służby mają „związane ręce“.
- Do tej pory MZD nie zaobserwował miejsc, w których koncentrowałoby się odstawianie/porzucanie hulajnóg. Natomiast wniosek dotyczący wyznaczenia parkingów dla hulajnóg będzie rozważony w kolejnych latach - wyjaśnia Beata Klimek, prezydent Ostrowa Wielkopolskiego.
Dodała także, że MZD skontaktuje się z operatorem hulajnóg ws. możliwości ograniczenia prędkości przez ich użytkowników w centrum miasta. Natomiast jak dotychczas, nie jest pobierana żadna opłata w związku z pozostawieniem hulajnogi na pasie drogowym.
Poprzednia
Następna