iOstrowWlkp.pl reklamy
Praca

Jakie informacje powinny znaleźć się w świadectwie pracy?

Świadectwo pracy to dokument, który potwierdza zatrudnienie pracownika w danej firmie. Co powinien zawierać?

Świadectwo pracy zawiera szczegółowe informacje na temat zajmowanych stanowisk pracy, dlatego jest ono bardzo istotne podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Jeśli umowa o pracę została z pracownikiem rozwiązana, musi on otrzymać takie pismo od swojego pracodawcy. Z reguły rozstający się z firmą pracownik otrzymuje je w dniu ostatniego dnia w pracy. Okoliczności są jednak różne. Zdarza się, że pracodawca dostarcza je później, wówczas warto wiedzieć, że ma na to 7 dni od dnia rozwiązania umowy. W treści dokumentu muszą znaleźć się takie rzeczy jak: czas trwania pracy, informacje dotyczące wykonywanych zadań i zajmowanego stanowiska, tryb rozwiązania lub okoliczności wygaśnięcia umowy o pracę, informacje związane z ubezpieczeniem. Jeśli pracownik wykonywał pracę tymczasową, również musi być o niej wzmianka w świadectwie pracy.






Tworzenie stron i sklepów internetowych - internetka.pl

Czytaj również