iOstrowWlkp.pl reklamy
Zdrowie

Jak sen wpływa na jakość treningu?

2019-11-26 14:00:20
Sen podobnie jak woda, jest niezbędny by człowiek mógł przetrwać. Zarówno jego niedobór, jak i nadmiar może negatywnie odbić się na organizmie. Brak snu nie tylko sprawi, że organizm będzie przemęczony, ale także może spowodować spadek formy.

Jedna nieprzespana noc, to jeszcze nie powód do obaw, jednak regularne zarywanie nocek może skutkować nie tylko złym samopoczuciem, ale także spadkiem formy w przypadku osób regularnie ćwiczących np. na siłowni. O tym, jak ważny jest sen, powinien wiedzieć każdy sportowiec i osoba prowadząca aktywny tryb życia. Minimum osiem godzin, tyle czasu potrzebuje organizm by odpocząć i zregenerować się po dziennym wysiłku.

 

Jak to się dzieje, że sen tak korzystnie wpływa na organizm? Otóż wydziela się wówczas hormon wzrostu, który bierze czynny udział w regeneracji organizmu, w tym również tkanki mięśniowej. W nocy, gdy odpoczywamy, tworzą się nowe komórki, usuwane są toksyny. Jednym słowem, przez noc ciało człowieka się odbudowuje. Dodatkowo podczas snu eliminowany jest także stres komórkowy, który bierze się z niedotlenienia organizmu. To zjawisko ma miejsce często podczas wysiłku fizycznego. Dlatego do snu dużą uwagę powinni przywiązywać nie tylko sportowcy.

 

 



Czytaj również

POLUB NAS NA FACEBOOK